In Costa Rica, baby!

Hola!

Jeg er langt om længe i Costa Rica. Klokken er i skrivende stund 07:50 i Danmark og 23:50 her i Costa Rica.

Førstehånds indtryk:

Costa Rica er virkelig et tredje verdens land! Escazú, hvor jeg pt. opholder mig, skulle være et af de mest eksklusive steder i Costa Rica. Indtil videre har jeg kun en køretur i mulm og mørke at dømme ud fra, men bygningerne ser temmelige sløje ud. Tror dog kun jeg har set Escazú “Centro”, men ud fra de udsagn jeg havde hørt og de par billeder jeg har set, havde jeg gjort mig en forestilling om, at centrum af Escazú var et ret eksklusivt sted. Jeg fik 3 timers søvn natten mellem søndag og mandag, stod op kl. 5, drog mod lufthavnen og har siden da (de seneste 26 ½ time) sovet noget nær 3 x 10 minutter i flyene. Kort sagt: Jeg er jævnt smadret og ikke fem potter p.. værd pt. (pardon my french), så førstehånds indtrykket bliver lige nulstillet.

Jeg har indlogeret mig på Costa Verde Escazú, et billigt, halvforfaldent hotel. Det var, hvad taxachaufføren havde nummeret til (jeg havde glemt at reservere et værelse på forhånd, tsk tsk…).

Lasse er træt.

Vil finde tandbørsten, børste bisser og tjekke værelset for eventuel tilstedeværelse af kryb a la Lille Peter Edderkop i voldsomt forvoksede udgaver og så ellers (forhåbentlig alene) lulle i en tung, tung søvn.

‘nat.

Skriv et svar

